Återbetalningspolicy

 

Fyll i din adress i fullständigt format, annars returneras paketet du skickar till oss eller så kan vi i vissa fall avbryta beställningen. Obs! Det är nödvändigt efter att ha skickat paketet att skicka ett e-postmeddelande till oss om det awb-nummer som du returnerade paketet till oss.

LÄMNA TILLBAKA

Om du gjorde beställningen per telefon eller via ett meddelande på Facebook, för att returnera, vänligen skicka ett e-postmeddelande till customer@allamode.se, där du anger ditt namn och efternamn, beställningsnummer, kod / koder för de returnerade produkterna, e-postadress, kurirföretaget som du returnerade produkten till oss, AWB mottaget från kurirföretaget och IBAN-kontot tillsammans med dess innehavare, för att ersätta dig det belopp som är relaterat till produkterna.

För att få returnera  behöver produkten vara oanvänd och måste vara i samma skick som du fick den. Den måste också finnas i originalförpackningen och ha originaletiketten kvar.
För att få pengarna återbetalda behöver vi kvitto/bevis på köpet.

Tips: Vid beställningar som kräver återbetalning vill vi informera dig om att vissa bankavgifter debiteras.

Skicka produkterna till vårt huvudkontor (adressen finns längst ner på sidan). För retur kan du använda vilket postombud du vill, såvida de har utrikes posttjänster. 

Returer accepteras inte för produkter för personlig vård, kosmetika, badkläder och underkläder.

Skicka inte tillbaka produkten till tillverkaren.

 

Återbetalning (om tillämpligt)

Så snart produkten har nått oss och har inspekterats skickar vi ett e-postmeddelande om mottagandet. Vi kommer också att skicka ett meddelande till dig om att ansökan har godkänts eller avvisats.

Om ansökan har godkänts kommer penningåterbetalningsprocessen att initieras och beloppet kommer automatiskt att utfärdas på kreditkortet inom högst 30 arbetsdagar (helg ingår ej).

Kunderna betalar högst en gång för fraktkostnader (detta inkluderar returer); De betalar inte konsumenterna för att returnera produkten.

Om du inte längre vill köpa varorna och vill returnera dem, följ stegen ovan, beroende på hur du gjorde beställningen.

Genom att slutföra beställningen samtycker kunden till att all information som tillhandahålls säljaren är korrekt, fullständig och sann vid tidpunkten för beställningen som avses i detta dokument och i den utfärdade ordern.

Leveranser sker inom 30 dagar efter beställningen och för produkter i lager inom 15 dagar efter beställningen. Om produkten levereras inom den tidsfrist som anges ovan kommer allamode att informera kunden via e-post inom 7 dagar efter att beställningen gjorts, och kunden kan avbryta beställningen utan rätt att kräva skadestånd.

7.6.1. allamode-kunden kan vägra att ta emot paketet som innehåller de produkter som köpts enligt ett avtal eller, i förekommande fall, att returnera produkterna i följande situationer:

- 7.6.1.1. Förpackningen är allvarligt skadad;

- 7.6.1.2. Produkterna levererades / fakturerades felaktigt;

- 7.6.1.3. Produkterna har tillverkningsfel;

- 7.6.1.4 Produkterna motsvarar inte beskrivningen.

Kunden måste meddela allamode sin avsikt att returnera de köpta produkterna genom skriftlig meddelande (skickad via e-post customer@allamode.se) inom 30 kalenderdagar efter mottagandet av produkterna.

Kunden som har meddelat allamode i enlighet med artikel 7.6.1.2 ansvarar för att produkterna han skickar returneras inom 30 kalenderdagar, annars anser allamode att klagomålet är ogrundat och kan vägra returen.

Vid återlämnande av produkten kommer begäran att göras inom 30 kalenderdagar från anmälan om avsikten att återkalla avtalet, förutsatt att det är bekräftat att det returneras.

Produkter byts inte ut / byts ut.

Observera att produkterna måste returneras i originalförpackningen med originaletiketten.

Värdet av tilläggstjänster som betalats av kunden, inklusive men inte begränsat till transport av produkter, återbetalas inte.

I samtliga fall kommer kunden att bära kostnaden för retur / återförsändelse, med undantag för de situationer som beskrivs i punkterna 7.6.1.1. 7.6.1.2; 7.6.1.3 samt i händelse av bristande efterlevnad, i vilket fall allamode kommer att bära värdet av transporten.

Fördröjning eller brist på pengar (om tillämpligt).

Om du inte har fått pengarna, kontakta banken igen, eftersom det kan ta ett tag för pengarna att nå kortet.

Om du följde stegen ovan och pengarna fortfarande inte kom in på kontot, kontakta oss på customer@allamode.se


Utbyten (om tillämpligt)

Vi byter bara ut saker om de är defekta eller skadade. Skicka ett e-postmeddelande till customer@allamode.se om du vill ändra det för samma artikel

Du ansvarar för att betala dina egna fraktkostnader för att returnera artikeln. Fraktkostnader återbetalas inte. Om du får en återbetalning dras kostnaden för returfrakt från återbetalningen.

Beroende på var du bor kan det ta lite tid innan din ändrade produkt når dig.